PIILOLINSSIT 30-VUOTIAAN ELÄMÄNTYYLIIN

30 on uusi 20 – kaikki mahdollisuudet avoinna! Kolmenkympin iässä näköön alkaa kuitenkin tulla muutoksia. Sopivien piilolinssien ansiosta voit elää juuri niin vauhdikasta elämää kuin haluat.

Olisiko aika hankkia piilolinssit? Tiesitkö, että joka kolmannella 30-vuotiaalla on jonkinlainen näkövirhe? Näön muutokset johtuvat osin perintötekijöistä, mutta myös elämäntyyli vaikuttaa niihin.

RUUTUAIKA RASITTAA

Nuoret aikuiset viettävät nykyään paljon aikaa digilaitteiden ääressä, mikä voi joskus aiheuttaa ongelmia. Tietokoneiden, tablettien ja kännyköiden lisääntyneellä käytöllä on yhteyttä moniin silmävaivoihin. Seurauksena voi olla esimerkiksi päänsärkyä, silmien väsymistä tai vaikeuksia tarkentaa luettavaan tekstiin.

Silmiä on hyvä lepuuttaa pitämällä kännykän tai tabletin käytöstä taukoja parinkymmenen minuutin välein. Kun silmä joutuu välillä mukauttamaan tarkennusta eri etäisyyksille, mykiö pysyy kimmoisana ja hyvinvoivana. Päätetyön lomassa kannattaa siis pitää säännöllisesti taukoja muistakin syistä kuin kahvittelun takia. Jos pitkät työpäivät tietokoneen ääressä saavat silmät kuivumaan, on suositeltavaa valita kosteuttavat piilolinssit.

OMAN ARJEN EHDOILLA

Piilolinssien ansiosta voit elää normaalia elämää näkövirheestä huolimatta. Hyvä ja yksinkertainen nyrkkisääntö kuuluu: valitse piilolinssit omien päivittäisten tarpeidesi mukaan.

Osa piilolinsseistä on suunniteltu käyttäjille, jotka viettävät paljon aikaa kuivassa ympäristössä, esimerkiksi toimistossa näytön ääressä. Jos työ, pienet lapset ja liikuntaharrastukset pitävät kiireisenä, yötäpäivää-linssit voisivat olla sopiva valinta. Niitä voi huoletta käyttää urheillessa ja jopa nukkuessa.

Saatavilla on myös kertakäyttölinssejäviikkolinssejä ja kuukausilinssejä, joten voit valita omaan arkirytmiisi parhaiten sopivan vaihtovälin. Jos kaipaat väriä elämään, voit aina vaihtaa silmien väriä värillisten linssien avulla!

SILMÄNRUOKAA

Iän myötä ruokavalion merkitys korostuu. Täysipainoinen ravinto on hyvän näön edellytys. Syö silmilläsi ja täytä lautanen mahdollisimman monilla erivärisillä ruoka-aineilla. Vihannekset ja rasvainen kala sisältävät vitamiineja ja omega-3-rasvahappoja. Äyriäisistä ja maitotuotteista saa sinkkiä, ja kananmunan keltuaisessa on aminohappoja, luteiinia ja zeaksantiinia. Nämä kaikki ovat silmien hyvinvoinnille tärkeitä ravintoaineita.


Haluatko lisätietoja siitä, mitkä näönkorjausvälineet sopivat näkövirheeseesi? Tähän ja muihin kysymyksiin saat asiantuntevia vastauksia ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800-113355 tai käymällä kotisivullamme.

KAHDET KEHYKSET MAUKKAALLA MUOTOILULLA

moon

moon

Editor LensWay

Optiikasta lukemisen on oltava hauskaa. Siksi sanojen on mielestäni tanssittava breakdancea riippumatta siitä, onko kyse silmätipoista tai Persolin uusimmista silmälaseista. Lue hyödylliset vinkkini, joiden ansiosta silmäsi rakastavat sinua entistäkin enemmän.

  Takaisin lehteen